- srovnávání na základě aktuálních cen srovnatelných podniků
- problém srovnatelnosti podniků, se řeší použitím „tržních multiplikátorů“pro relativní oceňování
- různé druhy multiplikátorů:
• multiplikátor na bázi ročního zisku
• multiplikátor na bázi ročního potencionálního dispozičního CF
• multiplikátor na bázi vlastního kapitálu
• multiplikátor na bázi celkových aktiv
Finanční plánování podniku (rozpočtování)
- je jeden z nástrojů finančního řízení
- rozhodovací proces zajišťující volbu cílů a stanovení úkolů a prostředků potřebných k jejich dosažení
- plán - výsledek plánovacích činností
- obsahuje plánové informace, formulující a konkretizující úkoly a určující prostředky a nástroje k dosažení zvolených cílů
- plánovací systém - procesní a strukturní model
- současně používaná forma procesního modelu plánovacího systému podniku:
1. Úroveň - strategické plánování rozvoje podniku (časový horizont 3-5 let)
2. Úroveň - roční hospodářské plánování podniku (1 rok)
3. Úroveň - operativní plánování podniku (1 směna až 1 rok)
- předmětem našeho zájmu je 1. a 2. úroveň plánovacího systému
Žádné komentáře:
Okomentovat