dělení podle J. Hoetzla – str. 12
– organizační uspořádání:
   – neexistuje obecné organizační uspořádání veřejné správy, je takto prováděna ústava toho určitého státu
   – územní hledisko – ústřední, oblastní a obecní správa
   – věcné hledisko – politická (obecná) a odborná (specializovaná) správa        
   – z hlediska subjektů – v kontinentálním právu se vychází z toho, že originárním nositelem veřejné správy je stát (=> bezprostřední veřejná správa), který ji může delegovat na jiné subjekty (ty jsou pak vázány ústavou a zákony státu) => zprostředkovaná správa
– podle právní formy:
   – zda veřejná správa používá formy veřejného práva (=> vrchnostenská správa) nebo soukromého práva (=> fiskální správa)
   – vrchnostenská správa – nařízení, správní akt, donucovací opatření
   – fiskální správa – tehdy, jestliže stát nevstupuje do právních vztahů vrchnostensky, ale z pozice rovného partnera ve věcech finančních a státního majetku
   – ale vedle nich jsou další správní aktivity, kde podřízení veřejnému n. soukromému právu není jednoznačné
– podle úkolů:
   – podle toho, zda vrchnostensky zasahuje nebo zabezpečuje či obstarává (ale ne formou hospodářské výdělečné činnosti)
   – rozlišují se oblasti veřejné správy podle úkolů, které mají plnit è základní oblasti jsou správně politická, správně hospodářská, sociální a kulturní, ekologická  X  to je příliš rozsáhlé è proto se uplatňuje hlubší dělení na správní odvětví
 
Žádné komentáře:
Okomentovat