Faktory způsobující změnu poptávky po VF: 
• změna poptávky po zboží
• množství  a kvalita ostatních vstupů resp. výrobních faktorů
• změny v technologii
Poptávka firmy po vstupu v nedokonalé konkurenci: jestli má firma na  trhu monopolní sílu, musí při zvyšování množství prodaného zboží snižovat  jeho cenu. Proto je přírůstek příjmů menší než cena zboží    MRP=MPP.MR
Čili MPR v podmínkách dokonalé konkurence je MPP*P a v podmínkách nedokonalé konkurence je MPP*MR ( protože při nedokonalé konkurenci nemůže firma prodávat kolik chce bez vlivu na cenu ).
6.3. Nabídka výrobních faktorů
Vlastníky  výr. faktorů jsou spotřebitelé (domácnosti), tzn. řídí se snahou  maximalizovat užitek. Užitek podmiňují jak příjmové tak i nepeněžní  aspekty zaměstnání. Na straně nabídky výr. faktorů je třeba rozlišovat mezi  nabídkou faktoru celé ekonomice a nabídkou faktoru jednotlivé firmě.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat