Neoklasická škola (marginalisté, lausannská škola, cambridgeská škola)
  Marginalisté přinesli zásadní změnu pohledu na ekonomii tím,  že  se
zaměřili  na  poptávkovou stranu trhu -- tím se do jejich zorného  pole
místo  kapitalisty  dostal  spotřebitel jako  ústřední  postava  trhu.
Marginalisté začali pracovat s omezenými zdroji a zabývali  se  jejich
alokací,  na  rozdíl od klasiků, kteří se zaměřovali na  růst  zdrojů.
Položili  základy moderní ekonomické analýzy především tím, že  začali
pracovat  s mezními veličinami. Odtud také jejich název (marginální  =
mezní).   Podstatná  část  dnes  používané  ekonomické  analýzy   byla
vytvořena marginalisty.
  Sloučením nových marginalistických teorií s idejemi klasiků  vznikla
neoklasická škola.
  (více  viz např. Blažek, J. Základy ekonomie, 2.vyd., Brno  :  MU  --
Doplněk, 2002
 nebo  Fuchs, K. -- Lisý, J.: Dějiny ekonomických teorií pro  právníky,
1.vyd., Brno : MU, 2002
 nebo  Holman,  R.:  Dějiny  ekonomického  myšlení,  2.vyd.,  Praha  :
C.H.Beck, 2001)
Keynesiánství
 (viz  např. Blažek, J. Základy ekonomie, 2.vyd., Brno : MU -- Doplněk,
2002
 nebo  Fuchs, K. -- Lisý, J.: Dějiny ekonomických teorií pro  právníky,
1.vyd., Brno : MU, 2002
 nebo  Holman,  R.:  Dějiny  ekonomického  myšlení,  2.vyd.,  Praha  :
C.H.Beck, 2001)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat