VÝROBEK
= cokoli, co lze na trhu nabídnout, co přiláká pozornost, může sloužit ke spotřebě a uspokojit požadavky spotřebitele.
a) hmotný
b) nehmotný (služba, myšlenka)
= zpravidla není nakupován  pouze pro svou základní funkci, ale  při nákupu rozhodují další  aspekty (značka, provedení, balení, barva, záruka, design, servis...)
 charakteristiky výrobku:
1) funkční charakteristiky
 hmotné (fyzikální a chemické vlastnosti, výkon, složení, rchlost....)
 nehmotné  - doplňkové služby
       - služby tvořící podstatu výrobku
2) image výrobku
 značka
 design
IMAGE =  souhrn představ, postojů, názorů a zkušeností lidí ve vztahu k určitému    objektu. Je setrvačná v čase, ale lze ji modifikovat vhodnou politikou v    dlouhém časovém období.
  a)  druhová image (prací prášky)
  b)  značková image (Tix)
  c)  firemní image (Procter  Gamble)
faktory sloužící k identifikaci výrobku:
1) název
2) značka - je právně chráněna, má formu slova nebo emblému, loga, přidává produktu na hodnotě, umožňuje jeho odlišení, šíří představy o jeho kvalitě, podporuje věrnost zákazníků a dodává výrobku historickou dimenzi. Přiděluje ji výrobce nebo distributor
3) etiketa
4) úprava, design
5) obal - chrání při přepravě, komunikuje,  informuje, prodává. Mění se v závislosti na kultuře.
sortiment = všechny výrobkové řady, které podnik produkuje.
výrobková řada = všechny modifikace jednoho typu výrobku
 hloubka řady = modely (Cilit na nádobí, WC Cilit, Cilit na rez ...)
 délka řady = posloupnost výrobků ( Audi A6, A8...)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat