Klíčová rozhodnutí o poslání a cíli podniku jsou uskutečňována na úrovni top managementu, ve strategickém řízení. Na základě definice těchto dvou kritérií, probíhá proces marketingového řízení.
POSLÁNÍ PODNIKU:
1. definice okruhu potencionálních zákazníků
2. spcifikace potřeb zákazníků
3. vymezení prostředků nutných k uspokojení potřeb
 je základem pro výběr tržních příležitostí, které jsou limitovány potřebami, aktivitami konkurence, zdroji a schopnostmi a dalšími faktory.
CÍLE PODNIKU
A) maximalizace zisku
B) udržet nebo zvýšit úroveň tržeb
C) udržet nebo zvýšit objem prodeje
D) sociální cíle
E) přežít
 formulovány pro určité období
 určeny požadavky rozvoje podniku
 umožňují získání trhů
FÁZE MARKETINGOVÉHO ŘÍZENÍ
1. Plánování
2. Realizace
3. Kontrola
 
Žádné komentáře:
Okomentovat