účelem je dospět ke součinnosti všech složek podniku při jeho budoucí podnikatelské činnosti.
 cílem je stanovení mktg. plánu
 podkladem jsou výsledky mktg analýzy, mktg prognóz, alanýzy nákladů a účinnosti jednotlivých mktg nástrojů a mktg mixu
 
Postup plánování:
1. situační analýza 
 - výchozí postavení podniku (založené na odhadu vývoje trhu, vývoje prodeje, cen    a zisků , identifikace konkurentů, analýza příležitostí a předpokladů podnikání), 
 - odhad budoucího možného vývoje (prognózy prodeje, tržního podnílu, zisku,        identifikace vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících sílu podniku).
 - stanovení příležitostí, tj. atraktivních oblastí, kde podniku bude mít konkurenční    výhody
2. stanovení mktg cílů a formulování strategií - cesty k dosažení cílů
 cíle musí být  hierarchicky uspořádány
     stanoveny v měřitelné formě
     kompatibilní
     dosažitelné a stimulující
  strategie: = cesty k dosažení cílů za různých předpokladů
  a) expanze trhu
   
Trhy Výrobky 
    současné nové
   
současné PENETRACE VÝVOJ VÝROBKU
     
   nové ROZŠÍŘENÍ TRHU DIVERZIFIKACE
 
Žádné komentáře:
Okomentovat