- následuje po segmentaci trhu
- pozornost dle deskripce trhu celkově i jednotlivě
- potřeby zákazníků
- vývoj prodeje cen a zisků podle skupin výrobků, mrg. cest, zákazníků, teritorií
- identifikace hlavního konkurenta
Ukazatele
1. Odhad možnosti prodjee
= ukazatel tržního potenciálu (všemi dodavateli max. objem prodeje na urč. trhu během daného období za daných podmínek)
OMP=
                                                                   
  počet potenc. zákazníků * průměrné množství nákupu zákazníka *  
  * průměrná cena za jednotku  
                                                                   
2. Tržní podíl                                                         
  objem prodeje výrobku realizovaného indiv. podnikatelem  
  -------------------------------------------------------  
  objem prodeje tohoto výrobku realiz. všemi podnikateli  
                                                                   
3. Relativní tržní podíl
- měří konkurenční postavení
                                                                    
  objem prodeje podniku  
  -----------------------------------  
  objem prodeje největšího konkurenta  
                                                                    
Pojmy: frekvenční MRG - zaměření na 20 procent zákazníků, kteří vytvářejí 80 proc. tržeb
 selektivní MRG - zaměření na více než 1 tr. segment
 koncentrovaný MRG - zaměření na 1 tr. segment
 
Žádné komentáře:
Okomentovat