Pro jakoukoliv formu dotazování musím mít připraven dotazník
1) Část zdvořilostní – představení se, seznámení s vyplňováním dotazníku, poděkování za věnovaný čas
2) Problémové otázky – postoje spotřebitele
                  
                                           zná               nezná
       
                                                  zkusil               nezkusil                           konkurence
                                                 pravidelně
                                                                            parametry spotřeby
                                     - cena, chuť, obal, reklama, značka (vyhodnotit dle priorit)
                                               - spokojenost po koupi
                                               - poslední otevřená otázka – máte nějaké podněty
        3) Otázky identifikační – demografická kriteria ( věk, pohlaví, vzdělání, ráz krajiny, velikost bydliště, příjmy, povolání,…)
MARKETING NIKDY NEUVAŽUJE S PRŮMĚRNÝM SPOTŘEBITELEM
KAŽDÝ MARKETINGOVÝ VÝZKUM KONČÍ SEGMENTACÍ
Správný dotazník má okolo 15 otázek
Realizační fáze
1) Shromažďování dat – síť tazatelů (mělo by předcházet školení)
2) Technické zpracování – kontrola správnosti dotazníku
                                           - tzv. kódování
                                                    - počítačové zpracování dat
                                                      (zpracování dle četnosti odpovědi – může  
                                                                   být – absolutní
                                                                         - relativní v %
     3) Třídění 2 stupně -  vybrat podstatné otázky, které přinesou podstatné zjištění a přiřadit je k identifikačním kritériím
 
Žádné komentáře:
Okomentovat