7 zdrojů inovačních příležitostí:
1.) nečekané události
2.) potřeby procesu
3.) struktura oboru
4.) demografické faktory
5.) chytrý nápad
6.) nové pohledy na svět
7.) nové znalosti
Vedle analýzy uvedených zdrojů se doporučuje trvale pracovat s informacemi přímo z terénu, snažit se o jasně a jednoduše aplikovatelné inovace a postupovat od dílčích aplikací s malými riziky, ale s cílem co nejvyšším.
Inovace mají většinou své praktické zdroje zejména:
 - v marketingovém průzkumu
 - v poznatcích vědy
 - v plánovaných změnách výrobních programů
 - v inovačních programech konkurence
 - v inovacích dodavatelů
 - v poznatcích z distribuce produktů
Úspěšnost inovačních procesů
a.) strategické zajištění – inovační záměr sladit s rozvojem výrobního programu – alokace zdrojů (finance, lidi, kvalifikace)
b.) organizační zajištění – Postup procesů inovace: Inovační podněty, inovační náměty, inovační záměry, inovační programy – projekty, zásobník inovovaných výrobků, podnikatelské zhodnocení inovace
Doporučený postup:
   - oponentní posouzení inovačního záměru
   - posouzení očekávaných reakcí trhu
- konfrontace navrhované koncepce se světovým výzkumem a řešením konkurence
   - marketingový průzkum
   - prognóza ekonomických výsledků při realizaci projektu
   - projekční řešení, výroba funkčního vzorku
   - zkušební prodej na vybraném segmentu trhu, nultá série
- předprodejní analýza návratnosti nákladů na prodej, korekce nákladů na prodej
- náběh výroby, propagace, uvedení na trh, proškolení prodejců, organizace servisu
c.) personální zajištění
- výběr, rozmístění a motivace tvůrčích pracovníků
   - přizvat pracovníky výzkumu k formulování strategie
- hmotná i nehmotná zainteresovanost inovačních pracovníků na výsledku
   - počítat s rizikem při prosazování i realizaci inovačních projektů
 
Žádné komentáře:
Okomentovat