Trh, zákazník, konkurenční pozice – inovační úroveň
Inovační aktivita zejména průmyslových firem – klíč k podnikatelskému úspěchu
Inovační strategie podle M. Portera mají rovněž základ v inovačních procesech.
1.) nízká cena
2.) špičková kvalita
3.) vybraní zákazníci
Současní autoři inovačních teorií: P. F. Drucker, T. J. Peters, R. H. Waterman, R. M. Kanterová. Za klasika a otce teorií inovací se uznává J. A. Schumpeter. Jeho základní přínosy platí dodnes: - úspěšný výsledek inovace je jeho realizace v praxi
  - klíčová osoba - inovátor
Principy a klasifikace inovací
 - výrobkové - průběžné
   - podstatné
 
       T1    T2   Čas
   T1, T2 – okamžik průběžné inovace
   Q – podle velikosti - nový druh
      - nový typ
Druhy inovací
 - procesní
 - manažerské
Intenzita inovační změny: Identifikace většinou pomocí inovačních řádů.
Plán inovací – dílčí akce harmonicky sladěné.
Inovační politika podniku - zdroje v podniku, rizika, ztráty.
Výsledky inovačního procesu: Musí být lepší, než jakékoliv očekávání zákazníka.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat