- makroprostředí představuje příležitosti a hrozby pro firmu, které musí firma sledovat a musí na ně reagovat
1. Demografické prostředí
- "trhy vytvářejí lidé"
a) růst populace - populační exploze je ohraničena přírodními zdroji
 - oblasti, které si to mohou nejméně dovolit mají nejvyšší přírůstky populace (posiluje se cyklus chudoby)
 - růst populace vede k růstu potřeb, ale nevede k růstu trhů
 - příležitosti a hrozby pro různé druhy firem a odvětví
 - věková struktura obyvatelstva ovlivňuje strategie obchodníků
 - proměny domácnosti (rozvody ...) rostou rychleji a s nimi se mění potřeby
 - geografické přesuny obyvatelstva (město - předměstí)
 - vzdělanost populace mění poptávku v určitých odvětvích
 - jednotlivé etnické a rasové skupiny populace mají různé potřeby
2. Ekonomické prostředí
- činitelé ovlivňujícíc kupní sílu spotřebitele a strukturu jeho výdajů
- fy musí sledovat strukturu příjmů a výdajů obyvatelstva, jeho jednotlivých skupin a velikost průměrných příjmů
- s příjmem rodiny se mění struktura výdajů rodiny v závislosti na růstu jejího příjmu
3. Přírodní prostředí
- fy si musí uvědomovat vážné ohrožení a příležitosti spojené se čtyřmi tendencemi v přírodním prostředí
a) nedostatek surovin - voda, freony, lesy, nerostné suroviny
 - výzkum a vývoj výroby náhradních materiálů
b) růst nákladů na energii - rozvoj alternativních energetických zdrojů
c) růst znečištění - chemické, jaderné odpady, příležitosti pro ostražité společnosti, rycyklace, výrobky a obaly neznč. ŽP
d) úloha vlády při ochraně ŽP
 
Žádné komentáře:
Okomentovat