Koncepce totálního produktu vychází z té myšlenky, že výrobce nenabízí výrobek jako souhrn užitných hodnot, ale jako řešení problému spotřebitele, proto je nutno výrobek doplnit o další faktory /konkurenční boj na trhu!/
Totální výrobek se skládá ze 3 vrstev:
1) Jádro
2) Hmotný výrobek (kvalita, design,značka, obal, styl)
3) Rozšířený výrobek (prodejní a spec. služby,záruky, servis, platební podmínky)
Někdy uváděna i 4 úroveň, která je utvářena subjektivním psychologickým vnímáním výrobku  - IMAGE
 JÁDRO – základní užitný efekt; je tvořeno základními funkcemi, pomoci kterých zákazník uspokojuje podstatu své potřeby / CO CHCI KOUPIT/
 HMOTNÝ VÝROBEK – je tvořen soustavou technických parametrů, doplňkovými funkcemi a vnějším vzhledem produktu /JAK VYPADÁ/
 ROZŠÍŘENÝ VÝROBEK -  způsob, jak bude výrobek prodáván a používán včetně doprovodných služeb /ZA JAKÝCH OKOLNOSTÍ JE MOŽNO VÝROBEK POŘÍDIT/
 Kvalita – jedná se o poměřování charakteristik výrobků s odpovídajícími předpisy a standardy
 Design– cílem je uvést v soulad funkční a vnější charakteristiku výrobku; předpokládá vytvoření estetického dojmu, jenž vyvolá v zákazníkovi pozitivní pocit
 Značka– jméno značky – část značky, která je lehce vyslovitelná; logo značky – vizuální část; obchodní značka – značka nebo její část, která má právní ochranu, je ve výhradním vlastnictví
   Základní funkce: identifikační
                            ochranná
                            propagační
 Obal – primární funkce – ochranná
              sekundární funkce – zvýšení přitažlivosti
                                           transportní funkce
                                           informativní funkce
Cíl obalu – chrání produkt, snadná manipulace, upoutává pozornost, rozpoznatelnost produktu, emotivní působení, informativní účely
     ■  Styl – souhrn aktuálních estetických charakteristik výrobku;
          je vždy uměle navržen a vytvořen jednotlivcem nebo
          kolektivem
 
Žádné komentáře:
Okomentovat