- fy bude úspěšná v dosahování cílů, jestliže bude požadavky a potřeby spotřebitelů uspokojovat účinněji a efektivněji než konkurence
- soustředění na potřeby kupujícího
- čtyři oblasti: a) soustředění se na trh
 b) orientace na zákazníka
 c) koordinovaný marketing
 d) výnosnost - ziskovost - dosažení cílů podniku
 a) soustředění se na trh
 - nejlepším řešením je definování na cílový trh a pečlivá příprava marketingového programu pro každý cílový trh
 (automobil pro zaměstnanou ženu ...)
 b) orientace na zákazníka
 - definování potřeb z hlediska zákazníka, ne společnosti (hovory se zákazníky, průzkum mezi zákazníky)
 - vytváření stálých zákazníků a jejich udržení - "potěšený zákazník"
 - analýza stížností zákazníka
 - spokojenost zákazníka je nejlepší ukazatel budoucích zisků
 c) koordinovaný marketing
 - různé funkce marketingu musí být mezi sebou koordinovány (prodavači, reklama ...)
 - koordinace mrg s ostatními odděleními firmy (vyjádření vztahu jednotlivých profesí k zákazníkovi)
 - "interní marketing" = úspěšné najímání, proškolování a motivace schopných zaměstnanců sloužit zákazníkovi
 d) dosažení cílů podniku
 - dosahování zisků prostřednictvím své dobré práce
Sociální - společenská koncepce
- vyzývá k rovnováze mezi ziskem fy, spokojeností zákazníka a veřejným zájmem
- úkolem firmy je uspokojování potřeb efektivněji a účinněji než konkurenti tak, aby byl zachován či zvýšen blahobyt společnosti
- cíle fy musí být v zájmu společnosti
- oblasti životního prostředí, zdraví,
 
Žádné komentáře:
Okomentovat