Model dokonalé konkurence má několik předpokladů: 
→ velké množství firem    → každá firma má malý podíl na celkovém
                                                                   trhu ( žádná není dominantní )
     →  firmu lze považovat za příjemce ceny
                                                                   ( neovlivňuje ji ) 
     → křivka poptávky po výstupu firmy je 
                                                         dokonale pružná na úrovni převažující tržní ceny
→ homogenní produkt    = produkt každé firmy je identická 
                                                                  s produktem všech ostatních firem
     = produkty firem se dokonale nahrazují
                                                                  ( nemají žádné odlišení ) – př. mýdla
     → je zabráněno déle trvajícím cenovým
                                                                  rozdílům mezi firmami ( firma – regulátor
                                                                                                                               cen )
→ volný příchod a odchod                  = nic nebrání vstupu nových forem do odvětví
              = existující firmy mohou z odvětví odejít bez
                                                                 větších nákladů
 
Žádné komentáře:
Okomentovat