=  zvyšování prodejej na souč. trzích (zvýšení spotřeby       zákazníka nebo  rozšíření distribuční sítě na nové zákazníky)
Rozšíření trhu = nové trhy pro stávající sortiment (doma nebo v zahraničí)
Vývoj výrobku = zavedení nových výrobků na současné trhy (různá kvalita,     servis..)
Diverzifikace = zavedení nových výrobků na nových trzích
b) snižování nákladů
zvyšování objemu výroby = pokles N na jednotku a zvýšení hr. zisku
redukce N = snížení admin, N, lepší trénink prodavačů...
Ke stanovení strategií slouží analýza podnikatelského portfolia (BCG), která bezre v úvahu tržní podíl a růst trhu a dělí produkty na 4 skupiny:
    Tržní podíl
     
    nízký    vysoký
           
malý trh
velký trh
Trh je tím přitažlivější, čím je větší a čím rchlejí roste. Každá firma se snaží mít na trhu vyrovnané portfólio výrobků
3.  stanovení mktg programů a rozpočtu= koordinace složek mktg mixu tak, aby byly  dosaženy stanovené cíle . Programy jsou rozpracováním konkrétní nejlepší   strategie, tj. identifikují úkoly,  organizují zajištění plán. akcí, stanovení  odpovědnosti za realizaci a časového rozvrhu aktivit + rozpočet nákladů
4. marketingový plán - výsledkem plánování, musí obsahovat následující:
 příležitosti
 problémy
 cíle
 strategie
 programy
 finanční výsledky
 způsob kontroly
 
Žádné komentáře:
Okomentovat