měřitelnost
 významnost = maximální velikost a ziskovost
 přístupnost = stupeň, ve kterém lze  segment efektivně zasáhnout
 akceschopnost = stupeň způsobilosti firmy vytvořit mktg rogram pro daný segment
Požadavky na segmenty:
 dostatečná ziskovost a velikost
 homogenita
 akceptace produktu 
 solventnost
 přiměřená síla konkurence
 bariéry  u vstupu silnější než u výstupu
 produkt nemá substituty nebo jen málo
 kupující nejsou příliš silní
TRŽNÍ CÍLENÍ:
a) hodnocení tržních segmentů
hodnocení tržních segmentů probíhá podle následujících nástrojů:
1) velikost a růst segmentu
2) strukturální přitažlivost (úroveň konkurence v odvětví, hrozba nové konkurence, hrozba substitutů a hrozba silných kupujících a rostoucí síly dodavatelů)
3) cíle a zdroje firmy - firma se nesmí rozptylovat na přitažlivých segmentech, které nejsou v souladu s jejími cíli
b) výběr tržního segmentu
probíhá podle následujících činností:
1) soustředění na jeden segment = jeden výrobek na jeden segment = soustředěný marketing (vysoká specializace a výnosnost, ale také vysoké riziko )
2) výběrová specializace = několik  odlišných segmentů s různými výrobky
3) výrobková specializace = jeden výrobek na více segmentech
4) tržní specializace = všechny výrobky pro jeden segment
5) pokrytí celého trhu = diferencovaný marketing - různé strategie pro různé segmenty 
        nediferencovaný mktg = jeden typ nabídky pro celý trh
 
Žádné komentáře:
Okomentovat