1. EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ
charakterizováno GDP,  podílem odvětví na tvorbě GDP, vývoj cen, vývoj produkce, vývoj dluhu, konkurence atp.
 ekonomika s omezeným exportem - silné zemědělství, produkce pro vlastní potřeby, (rozvojové země)
 ekonomiky s exportem surovin - země se značným přír. bohatstvím, , velké rozdíly mezi soc. vrstvami (Saudská Arábie)
 rozvojové ekonomiky - zvyšující se podíl  zpracovatelství, dovoz surovin, export luxusních výrobků (Egypt, Brazílie)
 vyspělé ekonomiky - infrastruktura, vývoz hotových produktů a dovoz jiných
2. POLITICKO PRÁVNÍ PROSTŘEDÍ
 postoj k zahr. investorům, 
 politická stabilita,
  byrokracie a administrativa
 = supermarketing
3. KULTURNÍ PROSTŘEDÍ
způsob oblékání, bydlení, stravování, vyjadřování, komunikace, vyjadřování pocitů
 dominantní hodnoty - každá společnost vyznává jiné hodnoty šířené sociálními         institucemi
 komunikace a jazyk - gesta, mimika, vyjadřování pocitů
 percepční a poznávací systém - mezilidské vztahy, sociální integrace, postoje...
 
Žádné komentáře:
Okomentovat