•    Podle metodiky – kvalitativní /názor jednotlivce/
                                      -  kvantitativní / názor skupiny/
• Podle reprezentativnosti – reprezentativní
                                                     - nereprezentativní /zobecnění, neodpovídá  
                                                                         statistickým požadavkům/                                                                   
• Podle zdrojů – sekundární /zprostředkované informace/
                                 -  primární /přímo od nositele informací/
• Podle způsobu sběru dat – terénní výzkumy
                                                      - výzkumy u stolu /v časopisech, internetu/
• Podle objektu zkoumání – ekoskopický /zkoumáme pouze zboží/
                                                     - demoskopický / zkoumáme zákazníky –potřeby
                                                                                                          segmentace/
                                                     - kombinovaný / vztah člověk x produkt/
•   Podle významu v řízení – výzkum popisný /deskripční/
                                           - příčinný /kauzální/
                                           - prognostický
                                          .- koncepční
• Podle zaměření – zkoumáme celkovou tržní situaci
                               - výzkum marketingového mixu
                               - výzkum percepce /vnímání/
 
Metodika výzkumu
Je souhrn postupů, metod a technik jak získat informace
Je velmi důležitá a má 2 základní fáze:
     1) fáze přípravná (důležitější)
     2) fáze realizační
 
Žádné komentáře:
Okomentovat