2.  Kupní rozhodovací proces
I, KUPNÍ ROLE
 a) INICIÁTOŘI A OVLIVŇOVATELÉ
 B) UŽIVATELÉ
 C) ROZHODOVATELÉ A SCHVALOVATELÉ
 C) NÁKUPČÍ
 D) STRÁŽCI (vrátní)
 
II,   FÁZE KUPNÍHO ROZHODOVACÍHO PROCESU
 1. ROZPOZNÁNÍ POTŘEBY -  při zahájení výroby nového výrobku, při poruše stroje,           při výměně dodavatele, při možnosti lepšího nákupu
 2. URČENÍ CHARAKTERU POTŘEBY - specifikace základních vlastností výrobku a           potřebného množství
 3. HLEDÁNÍ DODAVATELŮ
 4. NAVAZOVÁNÍ KONTAKTŮ
 5. SPECIFIKACE VÝROBKU - určení technických vlastností, hodnotové analýzy atp.
 6. POSOUZENÍ NABÍDEK
 7. ZVÁŽENÍ MOŽNOSTÍ ROZPOČTU
 8. VÝBĚR DODAVATELE
 9. DOJEDNÁNÍ SMLUVNÍCH PODMÍNEK
 10. UZAVŘENÍ SMLOUVY - jednorázová smlouva, nebo periodické objednávky
 11. PONÁKUPNÍ ZHODNOCENÍ
 
  jednotlivé fáze jsou zastoupeny různě, podle druhu nákupu:
 PRVNÍ NÁKUP OPAKOVANÝ NÁKUP MODIFIKOVANÝ NÁKUP 
 zjištění problému ne možná 
 určení charakteru potřeby ne možná 
 hledání dodavatelů ne hledání dodavatelů 
 navazování kontaktů ne možná 
 specifikace výrobku specifikace výrobku možná 
 posouzení nabídek ne možná 
 výběr dodavatele ne možná 
 dojednání smlouvy ne možná 
 uzavření smlouvy ne možná 
 ponákupní zhodnocení ponákupní zhodnocení ponákupní zhodnocení
 
Žádné komentáře:
Okomentovat