Výrobek, značka, obal, služby
 
 Cíle: 1.  Definovat výrobek a klasifikaci výrobků
  2.  Proč podniky používají značky
  3.  Popsat význam obalu
4. Rozhodování podniku při rozvoji výrobkové linie a mixu
Co je to výrobek
Výrobek je vše, co je nabízeno na trhu ke spotřebě a k uspokojení potřeb lidí. Většinou jsou to hmotné statky, mohou to být také služby, osobnosti (např. prezidentský kandidát), místa (Havaj pro dovolenou) nebo myšlenky (zdravá výživa).
 Výrobce musí uvažovat o výrobku na 3 úrovních = totální výrobek. 
•  Základní úroveň - jádro - dává odpověď na otázku, co kupující skutečně kupuje, řeší problém užitku, který kupující získá tím, že výrobek koupí (ženy nekupují krém, ale krásu).
•  1. vrstva kolem jádra výrobku má rozšiřující efekt a vytváří individualizaci výrobku prohloubením jeho užitných vlastností. Tvoří ji obal, značka, kvalita, design.
•  2. vrstva nabízí dodatečné služby a užitek. Zahrnuje záruční podmínky, dodací  a platební podmínky, instalaci, poprodejní servis. 
A právě pomocí obou vrstev se liší výrobky různých výrobců, je to prostor pro konkurenční boj (v dobrém slova smyslu).
 
Žádné komentáře:
Okomentovat