• lízání smetany(“smetánkové ceny” - skimm - the - cream pricing) - vysoké úvodní ceny výrobku při zavedení
                                                 - u velmi náročných, vysoce nápadných, odlišných a technicky složitých 
                                                 výrobků, kt jsou novinkami a zákazník si nedovede udělat představu o jejich 
                                                 skutečné hodnotě (svého času např. TV, satelitní antény, kosmetické krémy s liposomy ...), 
                                                 zároveň pronikavá propagace (možnost  cen v př neočekávaného zájmu o výrobek, 
                                                         vysoká cena udržuje stálou D x vytížení výrobní kapacity)
                                                  hlavní je módnost a hledisko společenské prestiže, ne cena
                                                 - vysoká cena přinese Z, vymezuje trh - obyvatelé s  důchody a kupní silou 
                                                   (později může p a proniknout na trhy s nižším důchodem)
             volba jedné z těchto taktik podle druhu výrobku a postavení konkurence na trhu
 
Žádné komentáře:
Okomentovat