a) plánování – základem je určení cíle a cesty k cíli  
b) organizování – na základě cílů vytvoříme org. strukturu (potřebujeme 1ved. a 10 zaměstnanců)
c) personalistika – zabývá se: a) obsazováním pozic- A-ved.Novák, zást. Kantor B, C   b) údržba pozic –komplex 
         školení, kongresy  
d) vedení – motivujeme lidi, aby pracovali s radostí
e) kontrola – kontrolujeme dosažení cílů (dodávka zboží- dobře se kontroluje, per. ředitelé se kontrolují špatně)
 
Profil manažera 
Vlastnosti: odborné – základní znalosti oboru
                  ekonomické – vím co jsou náklady, výnosy, hosp. výsledek
                  legislativní – všeobecný právní rámec, dodání zákonů
                  pracovitost  - jsou pracovití i nepracovití
                  důslednost – určí se zodpovědná osoba na danou práci (Novák + termín splnit)
                  morální – jít více méně příkladem – nekrást
                  úcta k podřízeným –úcta k jedinci jako takovému, nepovyšovat se
                  schopnost vžít se do situace jiných – empatie – mám více zájmu,když mi zaměst. něco povolí, 
                  odvděčím se lepší prací
 
Žádné komentáře:
Okomentovat