Je to společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny, hodnotových výrobků s ostatními. Marketing je filozofie,která se zabývá uspokojováním potřeb zákazníka.
Historie
1) od  r.1950 distribuční funkce – všechno bylo zaměřeno na podnik 
   (důležité dostat výrobek jinam, zákazník nebyl důležitý)
2) od r. 1960 funkce úzkého profilu – marketing se zaměřil na podnik a už i na spotřebitele
3) od r. 1970 funkce vedení – zaměření na podnik, na spotřebitele, ale také i na obchod
4) od r. 1980 strategický marketing – zaměření na podnik, spotřebitele, na obchod a už také na konkurenci
5) od r. 1990 tržně orientovaný marketing – zaměření na podnik, spotřebitele, obchod, konkurenci a okolí.
                                     U konkurence hledáme kladné a záporné věci
Základní požadavky MTG: 
             1) potřeba, požadavek, poptávka                       4) transakce (předávaní peněz, zboží)
             2) výrobek, služba                                             5) trh (průmyslový, obchodní, státní) 
             3) hodnota, cena, uspokojení                             6) marketingová zástupci na trhu
 
Žádné komentáře:
Okomentovat