– vybudování vně podniku, organizace toku marketingových informací. Zahrnuje pracovníky, zařízení a informační technologie pro sběr, třídění, analýzy a vyhodnocování a distribuování potřebných informací. 
Efektivní informační systém je vybaven kvalitní informační technologií a je navržen tak, aby uspokojil potřeby manažerů. 
Hlavním problém je špatná dostupnost informací.
Na zpracování se podílí MR informační subsystémy:
 Vnitřní informační systém – informace o objednávkách, prodejích, cenách, dluzích, účetní závěrky, statistiky firmy, hlášení prodejců. Nedostatek je, že se týkají minulosti. Srdcem je cyklus objednávka-dodávka-faktura. 
 Marketingový zpravodajský systém – souhrn postupů a informačních zdrojů pro získání informací o očekávaném vývoji v MR okolí (např. knihy, časopisy, rozhovory se zákazníky či dodavateli).
 Marketingový výzkumný systém (MR výzkum) – uskutečnění formálního marketingového výzkumu. 
 Jednotlivé fáze jsou příprava výzkumu (definování problému, specifikace potřebných informací, identifikace zdrojů informací, stanovení metod informací, vypracování projektu výzkumu) a realizace výzkumu (sběr informací, zpracování a analýza informací, interpretace a prezentace výsledků výzkumu). 
 Důležitou funkcí je pomoci předpovědět chování zákazníků a omezit podnikatelské riziko
 Velmi důležitá je interpretace výsledku (vzít v potaz informace důležité)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat