Marketingový výzkum – je souhrn aktivit, které zkoumají trh, výrobky, distribuční cesty, ceny a chování zákazníka
     Dodavatelé MTG výzkumu: velké firmy si provádějí výzkum sami. Malé firmy si jej nechávají udělat na zakázku
Proces MTG výzkumu:
1) definice problému, výzkumný cíl: cíl by neměl být příliš široký ani úzký. Obsahuje specifický problém, který má 
      být řešen prostřednictvím výzkumu a určení informací, které potřebujeme. 
2) plán výzkumu: měl by být sestaven odborně. 
            a) zdroje informací: primární: jsou získávány v terénu dle potřeb podniku. Méně dostupné a drahé
                                          sekundární: nemusí odpovídat potřebám studie a nemusí být přesné. Lehce dostupné a levné
                rozdíl mezi primárním a sekundárním je v dostupnosti a ceně.
            b) výzkumné přístupy:
               pozorování – reakce zákazníků, posuzuje se skutečné jednání a chování zákazníka
               skupinově orientované dotazování – probíhá anonymně, pozve se určitý počet lidí a tím získávají informace  
               průzkum – přímí kontakt s nositelem informací
               experiment – v terénu se vybere několik skupin osob, posuzuje se pouze reakce osob ve skupině
 
Žádné komentáře:
Okomentovat