50. – 70. léta 20. stol.
 spojení keynesovy makroekonomické teorie s nově vytvořenou teorií hodnoty a rozdělování
 úzce navazuje na učení Keynese
 uznává problém efektivní poptávky
 prohlubuje kritiku neoklasicismu a jeho odnoží
 zdůrazňuje problém nejistoty při predikci hospodářského vývoje
 Vývoj:
 Starší větev
 italsko-cambridgeská škola
 soustředili se na dynamiku růstu při plné zaměstnanosti
 M. KOLDOR, J. ROBINSONOVÁ, L. L. PASINETTI, R. KAHN, P. GAREGNANI
 problematika růstu a rozdělování
 Mladší větev
 teorie peněz (P. DAVIDSON, H. MINSTY, „WEINTRAUF“)
 hl. obsah
 odmítnutí Walrasova modelu všeobecné tržní rovnováhy
 fungování ekonomiky v reálném historickém čase
 
Žádné komentáře:
Okomentovat