a) motivace
 zkoumání motivace kupujících je důležitou složkou marketingového výzkumu
 má se odpovědět na otázku, co je příčinou chování kupujících
 motivy jsou pohnutky, příčiny určitého chování, které vede k uspokojení nějaké potřeby
 motivace vychází z vnitřních pohnutek (potřeb) a z vnějších popudů (incentivy)
 potřeby jsou specifické pro každého jednotlivce
 potřeby jsou uvědomělé potřeby zákazníků
 potřeby neexistují izolovaně, ale jsou součástí osobnosti
 každý jedinec má specifickou hierarchii potřeb
 potřeby se mění věkem, ovlivňuje je vzdělání, sociální postavení člověka, povolání, zájmy
 člověk musí nejdříve uspokojovat nejnaléhavější potřeby a postupně přechází na méně naléhavé
 dělíme je na zbytné a nezbytné
 kulturní a fyziologické
 současné a budoucí
 individuální a společenské
 
Žádné komentáře:
Okomentovat