Členění grafických systémů, oblasti jejich použití – zástupci jednotlivých skupin. Bitmapová a vektorová grafika – porovnání, přednosti, nevýhody. Grafické formáty.
První grafické programy byly vyvinuty a implementovány v technickém prostředí Apple Macintosh; změna nastala příchodem Microsoft Windows;  každá významná SW firma nabízí svůj program pro obě uvedená prostředí.
Členění grafických systémů:
1.      bitmapové grafické editory – Adobe Photoshop, PaintBrush, Corel Photo-Paint
oblast použití: pro retuše obrázků, globální úpravy, ořezávání, konverze
-          úprava obrázku získaných pomocí skeneru
-          volná grafická tvorba velmi blízká opravdové práci výtvarníka a simulující jednotlivé nástroje
2.      vektorové grafické editory – Adobe Illustrator, CorelDRAW!, AutoCAD (Autodesk)
oblast použití: poskytují přesné kreslící nástroje a funkce speciálních efektů pro tvorbu: reklam, grafické návrhy, firemní značky, umělecké nadpisy, výtvarná písma, složité technické výkresy, plnobarevné ilustrace 
-          vhodné pro přesné zarovnávání objektu v obrázku a k vytváření hladkých a přesných tvarů
-          umožňují automatizovat opakující se operace
-          lze využívat principů, stylů a šablon
-          jsou schopny sázet text s takovým komfortem ovládání, který se přibližuje komfortu klasických sázecích programů
 
Žádné komentáře:
Okomentovat