·         osvojení strategického myšlení (tvorba strateg. vizí)
·         postupy, přístupy nástroje (minimalizace míry nejistoty)
Strategické řízení (SŘ) probíhá na různých řídících úrovních, které poznamenávají jeho orientaci. Řízení je členěno do 4 úrovní. Kromě úrovně je však orientace strategie závislá i na typu a velikosti podniku (malé firmy se nemusí zabývat strategiemi na úrovni společnosti).
1.      Vrcholová úroveň
·         zahrnuje strategie, které jsou základem interakce firmy s veřejností.
·         vytváří strategii etiky a sociální odpovědnosti firmy
2.      Úroveň podniku
·         strategie musí být vytvořena na základě analýzy okolí a příležitostí, posílit portfolio (rozdělení investičních zdrojů s cílem snížení rizika) a vyvíjet strategie financování příležitostí.
3.      Podnikatelská úroveň 
·         jedná se zpravidla o strategické podnikatelské jednotky, které jsou základem podnikatelské činnosti organizace
·         na této úrovni jsou vytvářeny strategie, se kterými chce firma soutěžit na trhu v jednotlivých oblastech podnikání
4.      Funkcionální úroveň 
·         zahrnuje jednotlivé funkční oblasti organizace (marketing,výrobu,výzkum/vývoj,finance atd.)
·         vyvíjí strategie, které zajišťují úspěšné naplnění cílů firmy
 
Žádné komentáře:
Okomentovat