dopravní politika
 – zavedení společných pravidel již v Římské smlouvě o EHS
 – do 1985 minimální pokrok –› EP žaloval Radu za nečinnost v této oblasti
 – po přijetí Single Actu – zapojení námořní a letecké dopravy, liberalizace nákladní autodopravy
 – 1993 – vytvořen společný dopravní trh –› kvalitnější doprava, lepší spojení, rozvoj infrastruktury, nižší ceny
 – projekt TEN – přijat Maastrichtskou smlouvou
  – propojení dopravních, telekomunikačních a energetických infrastruktur jednotlivých zemí
  – cíle: sociální a ekonomická soudržnost, snížení rozdílů, stanovení priorit rozvoje, konkurenceschopnost, 
    propojení s přidruženými zeměmi SVE a se Středomořím
  – úvěrové záruky a subvence úrokových sazeb, prostředky strukturálních fondů a Kohezního fondu
 – 1994 – přijat program 14 prioritních akcí – rychlovlaky, propojení energetických sítí a produktovodů, rozvoj mobilních telefonních sítí
 
Žádné komentáře:
Okomentovat