= fáze, kterými výrobek prochází  
1. Vývoj  
2. Zavádění  
3. Růst  
4. Zralost  
5. Pokles  
                   
2. Zavádění
- poprvé na trhu, prodej roste pomalu
- distributor ani spotřebitelé nemusí vždy akceptovat nový výrobek
- zisk - malý nebo žádný
 - malý prodej, vysoké jednicové náklady
- cílem - seznámení spotřebitele s výrobkem a vyvolat primární poptávku po výrobku
- konkurence - žádná
- MRG. STRATEGIE V ETAPĚ ZAVÁDĚNÍ
 - ceny - zaváděcí
 * strategie při sběru smetany - co nejdříve uhradit náklady, necitlivé využívání spotřebitele, růst cen přiláká konkurenci
 * penetrační strategie - přilákat co nejvíce zákazníků a získat co nejvyšší tržní podíl
3. Růst
- po příznivém přijetí spotřebiteli roste prodej
- nová konkurence
- obměny výrobku
- propagace - značka, druh
- ceny - stejné nebo mírně klesající
- prudký pokles jednicových nákladů => nejvyšší jednicový zisk
 
Žádné komentáře:
Okomentovat