Firma se musí nejprve rozhodnout, jaké označení zvolí pro svůj výrobek. Dnes je značení výrobků a služeb tak rozšířené, že bez něho se výrobky jen těžko na trhu prosazují (např. Chiquita bananas, Sunkist oranges přinášejí zisk o 10 - 60 % vyšší, než obdobné výrobky bez označení).
Naproti tomu návrat k neoznačeným výrobkům je u některých výrobků plánovitě použit k tomu, aby mohly být sníženy náklady na balení a reklamu a zboží bylo pro spotřebitele levnější.
Označení pomáhá v několika směrech:
• zaručuje kupujícímu stálou kvalitu,
•  zvyšuje účinnost prodeje - např. v supermarketech jsou desítky  podobných výrobků,
•  pomáhá upoutat pozornost spotřebitele,
•  pomáhá segmentovat trh,
•  pomáhá při výběru zákazníka,
•  pomáhá při inovaci výrobků,
•  může být ochranou proti imitaci konkurence.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat