MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ
POTŘEBA  = stav pociťovaného nedostatku
PODNIK = společenský systém, stochastický systém s určitou kulturou, určitou pravděpodobností
lidé interní = zaměstnanci, manažeři, vlastníci 
 externí = dodavatelé, odběratelé, regionální veřejnost ……na nich podniku záleží
funkce lidí = podnikové funkce:  funkce personální = zaměstnanci
     funkce řízení = manažeři
      funkce finanční = vlastníci
      funkce marketingová = dodavatelé, odběratelé
pozn.:  Marketing se zaměřuje především na dodavatele a odběratele
Při analýze podniku začínáme analýzou vnějšího prostředí.
Řízení:  - cílené ovlivňování lidí, ke kterému potřebujeme moc
 - organizování - vedení lidí, motivace, kontrola
části: plánovací
 realizační
 kontrolní
Manažerské funkce: plánování, organizování, personalistika, vedení lidí, kontrola
Marketingové řízení je určitý proces řízení.
Marketing – filozofie
 koncepce – výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, společenská
 dvě etapy - lidé touží, ale zboží není
   - zboží je, ale lidé netouží
Marketing – směná činnost
 směnný obchod → obchodník → současnost
Marketing – podnikové funkce
 marketing má své místo v podniku, význam při obchodování, musí být v souladu s ostatními činnostmi podniku
Marketing – problémová oblast
 na různých úrovních  - zákazníci, dodavatelé
 nebo vyšší zájmy  - neziskové společnosti, marketing měst a obcí
Marketing  výrobků
   služeb
   společenský
 
Žádné komentáře:
Okomentovat