• výše příjmů
• velikost trhu
• existence substitutů a komplementů - jejich cena
• cena daného statku
• reklama, móda
• roční období, přírodní podmínky
• politická situace (války, ...)
• zvyk, tradice
 pozn.: intenzita působení záleží na charakteru statku (základní zboží x nedůležité)
 
 Predikce tržní poptávky
• průzkum : -zájmu spotřebitelů
                  - s využitím prodejců
                  - expertní průzkum 
                  - ve vztahu k agregovaným položkám
  techniky průzkumu: - PERT (optimistický, pesimistický a pravděpodobný odhad)
                                       - rozhodovací teorie
                                       - teorie užitku
                                       - Delfská technika (expertům rozešlou dotazník, výsledky jejich odhadu zprůměrují a pošlou jim
                        zpátky, oni to zhodnotí - buď se opraví n. to zdůvodní)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat