Každá firma čelí klesající křivce D, má určitou tržní sílu a může stanovit cenu, podstupuje konkurenční boj o zákazníka. Neexistuje omezení pro vstup.
                                                   Platí: 1. Každá firma prodává takové množství za takovou cenu, jaké odpovídá 
                                                                 D, před kterou je fa postavena
                                                             2. Každá firma při dané D maximalizuje své zisky (tzn.  AC)
    3. Nový vstup tlačí zisky každé fy k nule
 
  AC je tečnou D, situace je Pareto neefektivní - p  MC
 Existuje nadměrná výrobní kapacita  - nechá se škála S a plýtvání zdroji nebo omezení S a efektivní využití zdrojů ... záleží na vyspělosti ekonomiky
 Chování podniku v různých formách oligopolního prostředí
 Oligopol - konečný počet firem, mají vliv na cenu
 Duopol - forma oligopolu pro 2 firmy v odvětví, vyrábějí identický produkt
 
Žádné komentáře:
Okomentovat