vnější podněty a jevy, které mohou vyvolat a někdy také spokojit potřeby
člení se na pozitivní a negativní
motivy mohou být racionální nebo emociální
ke zjištění motivů nákupů se používá motivační výzkum
b) osobnost
 souhrn podstatných a dlouhodobých vlastností, které určují jak člověk reaguje na své okolí
 patří sem potřeby, zájmy, schopnost, temperament, nadání, sklony, charakter
c) vnímání
 lidé se liší také tím, jak vnímají vnější podněty 
 vyjadřuje způsoby jakým člověk přijímá, vyhodnocuje a využívá vnější podněty
 není to jen výsledek působení určitých smyslů, ale také ho ovlivňuje motivace, nálada, povaha, osobnost
odlišnosti při vnímání bývají důsledkem
1. selektivní distorze – lidé mají určitou tendenci přizpůsobovat získané informace svým představám
2. selektivní retence – lidé mají tendenci zapomínat nepříjemné věci, v paměti se udržují příjemné věci, nebo ty, k nimž mají kladný postoj, poměr
3. selektivní vystavení – lidé nemohou reagovat na všechny podněty a snadněji si zapamatují podněty, které vyhovují jejich potřebám a zájmům
vnímání je důležité zejména při tvorbě reklamy a při dalších tvorbách působení na zákazníky
 
Žádné komentáře:
Okomentovat