(Jak to odhadnu kolik mám teď zákazníků)
                                                                 Celkový potencionál trhu
                                                             Q = n * q * g – průměrná cena zboží
                                              Počet zákazníků  průměrné množství nakoupeného zboží  
Odhad budoucí poptávky
- nejtěžší část mtg, odhadnout kolik budu mít zákazníků. Co může špatný odhad poptávky?
Může být dvojí: přecenily – přebývá, není zisk, není na mzdy
                          podcenily – chybí, ztratili jsme na své pověsti            
Způsoby odhadu
1) pozorování zákaznických zájmů
2) vyhodnocení názorů prodejců – co by mohlo jít jak a kolik
3) expertní názory- rada od poradenské firmy
4) metoda testovacího trhu – vyrobí se určitá věc a pustí se na trh. Sleduje se reakce zákazníka
5) analýza časových řad – T=trend, C=cyklus (něco stoupá a pak je krize), S=sezónos (něco letí v létě něco letí v zimě), E= mimořádné události
6) statistická analýza- použijeme statistické metody (používáme je v programech)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat