Homogenní segmentace – není možné segmentovat žádný segment – je shluk
      
        Difúzní segmentace – je  možné vytvořit jakýkoliv segment
   
         Shluková segmentace – přirozené segmenty
Podle čeho můžeme segmentovat     
1. podle geografie (krajů)
2. demografie (věk, povolání, pohlaví)
3. psychologie (sociální třída)
4. podle chování (příležitostná koupě, hledání užitku)                                  
 
Struktura trhu
 
  I. 40% tržní vůdce – firma, která vévodí danému odvětví. Největší zisky z prodeje. (nealko COCA COLA)
 II. 30% tržní vyzyvatel – snaží se buď utočit nebo se vyhnout tržnímu vůdci (nealko PEPSI)
III. 20% tržní následovatel – firmy, které kopírují tržního vůdce (toma, relax). Tržnímu vůdci to nevadí, kdy jí 
                                               bude chtít zlikvidovat, zlikviduje jí.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat