SPOTŘEBNÍ TRH = všichni jednotlivci a domácnosti, kteří nakupují statky pro uspokojení       osobních potřeb = spotřební chování
PRŮMYSLOVÝ TRH = všechny subjekty, které nakupují statky za účelem výroby dalších        a jejich následného prodeje, pronájmu nebo dalšího dodávání. =        kupní chování organizací
SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ
= jednou ze složek chování člověka. Na jeho vysvětelení existují 4 základní pohledy:
a) ekonomická raiconalita - spotřebitel se chová přísně racionálně a kupuje jen to, co je pro něj ekonomicky výhodné. Jeho chování tudíž lze přesně změřit , ocenit a vypočítat.
b) psychologický pohled - člověk se při kupním chování řídí vnitřními pohnutkami, které nelze předvídat, natož změřit a ocenit.
c) sociologický pohled - spotřebitel dodržuje nepsaná sociální pravidla fungující ve společnosti
d) model stimul - reakce - spotřební chování je odezva na stimuly, které působí na „černou schránku“ spotřebitele.
STIMULY  ČERNÁ SKŘÍŇKA  REAKCE
marketingové  z prostředí  rozhodování predispozice  kupní chování
výrobek ekonomika  zjištění potřeby kulturní faktory  volba výrobku
cena
technologie  sběr informací sociální faktory  volba značky
místo politika  hodnocení . osobní  faktory  volba prodejce
propagace kultura  rozhodnutí o koupi 
psychologické    načasování koupě
   chování po koupi faktory  volba množství
 
Žádné komentáře:
Okomentovat