1) snižování ceny -  při nadbytečné kapacitě
      při cenové konkurenci
      při snaze ovládnout trh
 ve fázi poklesu
2) zvyšování ceny - inflace
- převaha poptávky nad nabidkou
- fáze růstu nebo zavádění
- z hlediska zákazníka - snížení ceny nemusí vést ke zvýšení poptávky (obavy ze zastaralosti), zvýšení může vést k vyšší poptávce (výhodný obchod, mimořádná kvalita)
- z hlediska konkurence - reaguje obdobným pohybem ceny, nebo výrazným snížením (přetahuje  zákazníky)
- z hlediska firmy - pozornost věnuje příčinám, proč konkurence změnila ceny a jak budou reagovat ostatní konkurenti
3. DISTRIBUČNÍ MIX
DISTRIBUČNÍ POLITIKA:
=  všechny činnosti nezbytné pro přemístění zboží od výrobce ke spotřebiteli (na místo  skutečného trhu)
DISTRIBUČNÍ CESTY
= spojení mezi výrobcem (dodavatelem) a spotřebitelem (uživatelem)
1 . přímé     výrobce ---------------------------------------spotřebitel
výhody nevýhody
přímý kontakt se spotřebitelem mnoho kontaktů
účinná zpětná vazba obtíže při prezentaci výrobku
nižší N neekonomické dodávky
2 . nepřímé    výrobce-----distribuční mezičlánek-----spotřebitel
výhody nevýhody
snižení objemu prací spojených s prodejem zboží nutná opětovná motivace mezičlánků
využití zkušeností mezičlánků problémy se zpětnou vazbou
účinnější prodej ztráta kontroly nad zbožím
menší potřeba fin. zdrojů nebezpečí vysokých obch. slev
riziko neplnění plateb
zvýšení N na distrib. cesty
 
Žádné komentáře:
Okomentovat