a)  všeobecný explorační výzkum - odhalí důležitost a význam země
b)  deskriptivní výzkum - přesný popis trhu a principů jeho fungování (analýza prostředí,  analýza konkurence, analýza poptávky)
c) testy - omezují riziko a snižují nejistotu při zavádění nového výrobku
d) specifický průzkum - informace o právním postavení firmy, daních, sociálním právu,  importních omezeních...)
VÝBĚR TRHU
1,  segmentace - vytvoření homogenních skupin zemí s jednotným profilem navenek co  nejvíce heterogenních
2, selekce - identifikace makrosegmentů zemí nebo skupin zemí
a) předběžný výběr - vyloučí všechny země které nejou odbytovými trhy         (analýza pravděpodobnosti)
b) mezivýběr - výběr podle kritérií podniku (makroekonomické veličiny)
      (hrubá analýza)
c) konečný výběr - výběr podle mikroekonmických kritérií (zisk, N, rentabilita)
Postup:
1, analýza zahraničních trhů
 potenciál trhu
 dostupnost trhu
 citlivost trhu
 stabilita trhu
2, analýza konkurence
3, hodnocení vlastní pozice
3, strategie- podle koncentrace trhů (na koncent. trzích významný a stálý (nízký) podíl, na     diverzifikovaných trzích rychlé a nestabilní akce s vysokým ziskem)
 segmenty koncentrované segmenty diverzifikované
země koncentované stabilní specifické segmenty v malém počtu zemí delší výrobková řada pro významný tržní potenciál a standardizovaný mix
země diverzifikované potencionální zákazníci v řadě zemí odebírají standardizované výrobky široká a hluboká výrobková řada uplatňovaná v řadě zemí
 podobné trhy  odlišné trhy
málo trhů koncentrovaná strategie podobnosti koncentrovaná diverzifikvaná strategie
hodně trhů
 mnohonásobná strategie podobnost mnohonásobná diverzifikovaná strategie
 
Žádné komentáře:
Okomentovat