a) krátkodobé (taktické) - více detailní
b) dlouhodobé (strategické) - více obecné (tendence, struktury...)
  Metody prognózování
1) KVALITATIVNÍ METODY 
 expertní úsudky
 šetření záměrů zákazníků
 delfská metoda
 panelová diskuse
 metoda historické analogie
2) EXTRAPOLACE ČASOVÝCH ŘAD
 trend, perioda a náhodné vlivy lze spočítat statistickými metodami
3) KAUZÁLNÍ METODY
 metoda vedouího trendu - změna závislého trendu v souvislosti na vedoucím trendu
 regresní analýza - tendence změn závisle proměnných na změnách nezávisle proměnných
 faktorová analýza - vzájemné vztahy mezi malým počtem ukazatelů (zákonitosti)
                
SEGMENTACE TRHU
=  proces soustřeďování spotřebitelů do homogennějších skupin podle znaků, které mají  vliv na jejich spotřební chování a postoje ke konkrétní nabídce.
A) homogenní preference (všichni zákazníci na trhu mají zhruba stejné preference, neexistují přirozené segmenty)
B) difuzní preference  (spotřebitelské preference se výrazně liší, spotřebitelé jsou rozptýleni po celém prostoru trhu)
C) shlukové preference (spotřebitelé vytvářejí přirozené segmenty)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat