Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.3.1 Identifikace možností

5.2.3.1 Identifikace možností
Idea pro nové řešení produktu přichází z různých zdrojů (myšlenky vlastních vývoj.pracovníků, ideály zákazníků, konkurence, atd.). V zájmu firmy musí být u toho.

Cíle a měření:
- poznat budoucí požadavky zákazníků (čas srdečně strávený se zákazníkem, společné studium požadavků)
- vývojové návrhy vlastních projektantů (počet návrhů projednaných se zákazníky)

5.2.3.2 Řízení programů V a V
Přísné hlídání programů financovaných firmou (interní zdroje, externí a společné zdroje, licence apod.). Složitost řízení je způsobena nutnou regulací k pravděpodobně tržně úspěšným projektům.
Cíle a měření:
- aktivní řízení projektů (pokrokovost řešení, parametry, pravděpodobnost využití, technologická realizace, ČSH, zpětná vazba se zákazníky)
- rozšíření současných produktů (s potřebnými změnami) do nových segmentů trhu (sledování počtu těchto projektů a nákladů potřebných pro převedení na nový trh)

5.2.3.3 Technická příprava a realizace nového produktu
Postupuje se většinou podle schéma:

Požadavky zákazníka

Výběr řešení → technická příp.výroby → prototyp → ověř.výroba → výroba

Koncepce našeho VaV

Cíle a měření:
- řízení projektu (počet nových řešení, technologie, vyčíslené přínosy, otevírání postupných etap, analýza jednotlivých milníků)
- řízení času řešení (čas potřebný pro realizaci, srovnání s vlastní zkušeností, benchmarking)
- řízení nákladů projektu (aktuální a plánované náklady za každou etapu)

Žádné komentáře:

Okomentovat