Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Bariéry vstupu na trh:

Bariéry vstupu na trh:
- ze zákona = monopoly ze zákona (znárodněná odvětví)
- úspory z rozsahu % rozšíření rozsahu výstupu na základě nižších C → P→ zbavení se konkurence přirozenou cestou = PŘIROZENÝ MONOPOL
= všichni potenciální konkurenti mohou být udrženi vně odvětví skutečným nebo hrozícím snížením P
- umělé bariéry = např. dočasné snížení cen jako varování (dravčí cenotvorba → ztráty konkurence v cenové válce)
= spojení prodejce a distributorů
= neustálý vývoj nových výrobků a inovace

uplatníme analýzu monopolu maximalizujícího své zisky

společný výstup stanoví kartel na základě vztahu MR=MC

firmy společně inkasují nadnormální zisky

Žádné komentáře:

Okomentovat