- je to vhodné u výrobků, které rychle podléhají zkáze nebo ztrácejí na hodnotě (móda)
- některé velké maloobchodní firmy často sjednávají smlouvy s výrobci o přímých dodávkách
- jejich výhodu bývá nižší cena a pružnost
- kanál c: výrobce → velkoobchod → maloobchod → zákazník
- nejčastější prodejní cesta většiny spotřebního zboží, tradiční schéma nepřímého odbytu
- používá se zejména u výrobků stabilního charakteru, které jsou vyžadovány v kombinaci s jinými výrobky
- kanál d: výrobce → agent → velkoobchod → (agent) → maloobchod → zákazník
- od kanálu c je tam jeden nebo více prostředníků
- prostředníkem může být buď agent výrobce, který čeká odběrateli pro výrobky, nebo agent velkoobchodu,který zajišťuje výhodné dodávky od výrobců, případně agent velkoobchodu zajišťuje odbyt)
- uvedené distribuční kanály se v praxi často kombinují
Strategie výběru distribuční cesty.
- musí vycháezt z cílů, které má distribuce zajisti
- výchozím bodem jsou strategické zájmy firmy a zvolená marketingová strategie
- musí se zvažovat vliv firmy na distribuční kanál
- pro začínající firmu často není vhodným partnerem velký velkoobchod, protože zainteresovanost distributora je vždy úměrná velikosti tržeb a začínající firma může mít v plánech velkoobchodu podřadnou roli
Žádné komentáře:
Okomentovat