Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

OKOLÍ PODNIKU

OKOLÍ PODNIKU

Analýza okolí je součástí strategické analýzy. Na jedné straně okolí podniku vymezuje hranice strategického prostoru a na druhé straně otevírá prostor pro nové strategické záměry. Základním předpokladem této analýzy je vymezení okolí podniku.
A) makrookolí
B) konkurenční okolí

A) makrookolí – vlivy a podmínky, které vznikají mimo podnik, které podnik nemůže ovlivňovat
a) politické a právní faktory – polit. situace, min. mzda, antimonopolní právo, regulace exportu a importu
b) ekonomické faktory – HDP, úroková míra, inflace, směnný kurz
c) sociální a demografické faktory – ŽP, prac. síla, životní úroveň
d) technické a technologické faktory – inovace
analýza těchto faktorů bývá označována jako PEST analýza (political, economic, socio-cultural, technological)
PEST analýza slouží jako seznam možných vlivů při identifikaci sil vyvolávajících změny při určení externích vlivů na podnik.

Žádné komentáře:

Okomentovat