Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Analýza silných a slabých stránek

– silnými stránkami podniku je to, co podnik dělá lépe než jiní. Opakem jsou slabé stránky podniku.

3. Formulace specifických předností podniku – specifickou předností rozumíme takovou osobitou vlastnost podniku, kterou podnik odlišuje od jiných a která mu umožní dlouhodobě dosahovat v určité oblasti nadprůměrný výsledek a zajišťovat tak jeho konkurenceschopnost.

4. Vize podniku
- základní představa o budoucí podobě podniku – vyjadřuje, čím se podnik v průběhu strategického období chce stát. Formuluje:
o co chce podnik ve strategickém období poskytnou svým majitelům
o co podnik poskytne svým pracovníkům
o co podnik poskytne svým zákazníkům
- základní hypotézy a scénáře budoucího vývoje – je nutné vytvořit určité hypotézy a scénáře budoucího vývoje. V souladu s principy strategického myšlení se tyto hypotézy a scénáře vypracují ve více variantách, min. ve variante realistické a pesimistické
- základní strategické rozhodnutí o tempu tržeb a jejich sortimentní struktura – vedení podniku určuje tempo rozvoje svých tržeb v průběhu strategického období v členění na jeho jednotlivé roky a na jednotlivé produkty nebo jejich skupiny

Žádné komentáře:

Okomentovat