1 Náklady koordinační - N spojené se získáváním cenových informací na trhu
2 Náklady motivační - spojeny s existencí informační asymetrie - rozdíl v informovanosti jednotlivých subjektů ( manažer má lepší informace než vlastník, ten udělá rozhodnutí na základě nedostatečných informací vznik transakčních nákladů)
-dodatečné - díky nedokonalým závazkům
2. Podnik, podnikání, podnikové formy
Podnik a jeho funkce, podnikání, organizačně právní formy podniku
Podnik:
- plánovitě organizovaná hosp. jednotka v níž se zhotovují a prodávají věcné statky a služby komplex objektů, který je předmětem zkoumání různých vědeckých disciplín
- kombinace VF (práce, investiční majetek a materiál + řízení podniku (=dispozitivní faktor)) s jejichž pomocí vlastníci podniku chtějí dosáhnout konkrétních cílů
- objekt právních vztahů = soubor hmotných, osobních a nehmotných složek podnikání (= budovy, stavby, stroje, znalosti a zkušenosti zaměstnanců, práva a závazky, nehmotné statky, Obchodní jméno atd.)
ekonomická samostatnost a právní subjektivita (FO nebo PO)
Žádné komentáře:
Okomentovat