Eugen FAMA - jako 1. začal pohlížet na firmu jinak, než jako na černou skříňku soustava příčinných souvislostí mezi jednotlivými účastníky ( vztahy: odběratelé - dodavatelé, vůči státu, zaměstnancům, ekonomickému a životnímu prostředí)
manažer musí brát v potaz existenci těchto skutečností - v aktuálním čase provádí rozhodnutí o nejisté budoucnosti, musí se rozhodnout s ohledem na jiné vztahy účastníků (osobní život, volný čas, záliby...) jsou rozhodující pro chod firmy - zda a jaký kontrakt, podmínky uzavření, charakter kontraktu, optimální metoda, způsob získání a využívání informací
Myšlenka transakčních nákladů
- co firma může udělat sama, to udělá (až to pro ni bude výhodné, vstoupí na trh), popř. může vystupovat jako skupina, jestliže to bude výhodné - optimalizace cílů jednotlivých subjektů - čím vyšší počet subjektů, tím horší ladění cílů - musí se najít kompromis).
Nejistota a riziko - ne vše je předvídatelné
Nekonzistence cílů - v průběhu času
Žádné komentáře:
Okomentovat